نیاز به راهنمایی دارید؟
info@ketrowa.com

مدیر عامل کتروا در گفتگو با روزنامه کار و کارگر: ایده «یک ساختمان، یک برند» ما را در خاورمیانه متمایز کرده است

گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت کتروا:

ایده «یک ساختمان، یک برند» ما را در خاورمیانه متمایز کرده است

دکتر نیره پورملائی مدیرعامل شرکت کتروا «ساخت بازاری مدرن برای تأمین مصالح ساختمانی و عمرانی» را هدف اصلی خود و همکارانش عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی کتروا و به نقل از خبرنگار اقتصادی روزنامه کار و کارگر، شرکت توسعه و تامین بناگستر آسیا سازه که با عنوان کتروا/ Kertowa فعالیت می‌کند گرچه نامی تازه در حوزه تامین مصالح ساختمانی به شمار می‌آید اما به سرعت در بازارهای داخلی و خارجی جای خود را در سبد مشتریان باز کرده است.

محصولات این شرکت در حال حاضر به بیش از 20 کشور صادر می‌شوند، آنها توانسته‌اند در افغانستان، عراق و کامرون شرکای تجاری را به منظور توسعه بازار و شعب خود پیدا کنند و در حال رایزنی با چند کشور اروپایی هستند تا بتوانند در قلب قاره سبز هم نمایندگی کتروا را برای فروش کالاهای ساختمانی با برند ایرانی تاسیس کنند.

پورملائی درباره نام شرکت می‌گوید: گرچه حوزه فعالیت ما بین‌المللی است اما نام شرکت یک نام اصیل ایرانی است، کتروا یکی از نام‌های قدیمی شهر یزد است و یکی از دلایل انتخاب نام کتروا، واقع شدن برخی از معادن و کارخانه‌های شرکت در این استان است.

– لطفاً بیشتر در مورد شرکت کتروا توضیح دهید.

– شرکت ما به‌ عنوان یک تولید و تأمین‌کننده جامع مصالح ساختمانی و عمرانی فعالیت می‌کند و توانسته‌ایم در پنج گروه اصلی شامل سازه و ابنیه، تأسیسات الکتریکی، تأسیسات مکانیکی، گرمایشی و سرمایشی، بهداشتی و نازک‌کاری، محصولات متنوع ساختمانی را در قالب یک برند و به صورت آنلاین به بازار عرضه کنیم. به پشتوانه کارخانه‌ها و معادنی که شرکت دارد، قادریم به قیمت درب کارخانه محصولات را به مشتریان برسانیم یا سفارشی‌سازی کنیم.

– کتروا چه وجه تمایزی با رقبا دارد؟

+ ما تحت شعار “یک ساختمان، یک برند” تلاش می‌کنیم تا تمام نیازهای سازندگان، از مرحله سفت‌کاری تا نازک‌کاری، را تأمین کنیم. این تنوع به سازندگان امکان می‌دهد که بهترین انتخاب را با توجه به نیاز، بودجه و شرایط پروژه خود داشته باشند. ما این خلا را در بازار دیدیم، اینکه انبوه‌سازان برای تامین هر کدام از مصالح وقت و زمان زیادی را در بازار صرف می‌کردند، لازم بود گاهی به نقاط مختلف کشور بروند، اما الان در کتروا همه محصولات را در تنوع بالا یکجا و تحت یک برند جمع کرده‌ایم تا سه چالش سازندگان یعنی زمان، کیفیت و هزینه را حل کنیم.

– هدف اصلی برند کتروا چیست؟

+ ما در کتروا به دنبال تحول در بازار سنتی و غیرشفاف مصالح ساختمانی هستیم. هدفمان این است که این بازار را به بازاری مدرن، پرسرعت و دقیق تبدیل کنیم؛ بازاری که در آن خریداران بتوانند با مناسب‌ترین قیمت، به کالاهای باکیفیت و متنوع دست یابند. سامانه آنلاین کتروا به گونه‌ای طراحی شده که فرآیند تأمین کالاها را از صفر تا صد تسهیل می‌کند. خریداران می‌توانند به صورت شفاف، کالاها را مقایسه کرده و مستقیماً سفارش دهند. ما با این سامانه تلاش کرده‌ایم تا علاوه بر راحتی خرید، مسئولیت اجتماعی خود در قبال ارتقای تجربه خرید مصالح ساختمانی را نیز انجام دهیم.

– آیا کتروا برنامه‌ای برای توسعه بازارهای صادراتی دارد؟

+ بله و خوشبختانه خیلی سریع با هدفگذاری درست توانستیم سهم مطلوبی از بازار را به دست بیاوریم. در حال حاضر به چند کشور صادرات داریم و البته شرکای تجاری خوبی پیدا کرده‌ایم که بتوانیم شعبه‌های خارجی کتروا را تاسیس کنیم. با توجه به استقبال بازارهای خارجی از محصولات ساختمانی ایرانی، تیم صادرات کتروا در حال بررسی بازارهای هدف و شناسایی ظرفیت‌های صادراتی جدید هستیم و کشورهای حوزه GCC و CIS در این مرحله از بازارهای هدف ما هستند.

– در پایان اگر نکته‌ای هست، بفرمایید.

مطالعات ما نشان می‌داد که این حوزه کالا محور است نه کاتالوگ‌محور. یعنی خریداران تمایل دارند که کالاها را از نزدیک ببینند، لمس کنند و از اصالت و کیفیت مطمئن شوند، به همین دلیل نمایشگاه دائمی 10 هزارمتری را در تهران-سه راه شهریار تحت عنوان «کترواسنتر» تاسیس کردیم که هر روز میزبان مشتریان هستیم و کارشناسان فروش کتروا به صورت حضوری و آنلاین آماده راهنمایی هستند. تمام تلاش خانواده کتروا توسعه بازار تامین مصالح ساختمانی و ایجاد تنوع در کالا و رقابت در قیمت است، ما این را یک مسئولیت اجتماعی برای خودمان می‌دانیم و خوشحالیم یک کسب و کار کاملاً ایرانی راه‌اندازی کرده‌ایم که هزاران خانواده از آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره‌مندند.

لینک کوتاه خبر:

فروشگاه
خانه